Τρίτο Πρόγραμμα: Από το Χατζηδάκι στο μόρφωμα της ΔΤ

ert_orxistra3_572_355ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σε μια ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα, οι παραγωγοί και οι φίλοι του Τρίτου Προγράμματος της Δημόσιας Ραδιοφωνίας συγκεντρώθηκαν σήμερα το μεσημέρι στο Half Note Jazz Club, για να παρουσιάσουν το πρόγραμμα της νέας εποχής του σταθμού, που επανέρχεται πλήρως στα ερτζιανά από τη Δευτέρα 10 Μαρτίου. Ο υπεύθυνος της Δημόσιας Ραδιοφωνίας Θανάσης Γεωργακόπουλος καλωσόρισε όλους τους παραγωγούς του Τρίτου, οι οποίοι, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, είναι η «ψυχή» και η φυσιογνωμία του σταθμού εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

 

Η εκδήλωση ήταν γεμάτη ευχάριστες εκπλήξεις: για πρώτη φορά ακούστηκαν τα δύο νέα σήματα του Τρίτου – σε σύνθεση Μίμη Πλέσσα – τα οποία τέθηκαν με … δημοκρατικές διαδικασίες σε ψηφοφορία, προκειμένου να επιλέξουν οι παριστάμενοι το ηχητικό λογότυπο του σταθμού που θα ακούγεται στα ερτζιανά από το πρωί της Δευτέρας∙ η κάλπη ανέδειξε τον νικητή, με 33 ψήφους έναντι 13!

 

Στη σκηνή του Half Note ανέβηκε ο Μίμης Πλέσσας, ο άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομά του με την ιστορία της ελληνικής ραδιοφωνίας, ο οποίος ερμήνευσε συνθέσεις στο πιάνο. Τη θέση του πήρε ο … «Κύριος με την Στρυχνίνη» Χρίστος Παπαγεωργίου, διασκευάζοντας έργα Θεοδωράκη με επιρροές τζαζ και Ραχμάνινοφ. Το καλλιτεχνικό μέρος της όμορφης εκδήλωσης έκλεισε ο πολυβραβευμένος σολίστ κιθάρας Δημήτρης Κωστόπουλος, με ένα σύντομο αλλά όμορφο μουσικό ταξίδι.

 

Οι άνθρωποι του Τρίτου ήπιαν ένα ποτήρι κρασί με τους δημοσιογράφους και τους φίλους του σταθμού και μίλησαν για την πορεία του όλες αυτές τις δεκαετίες, αλλά και για την προοπτική του μέλλοντος. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο νεαρός μουσικός Βασίλης Δίγκος, που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον φετινό διαγωνισμό Eurovision Young Musicians.

Comments

  1. Γιαννης-Αναστασια -Καλλιθεα says:

    Αγαπημενε μας Μανο ευτυχως εσυ εφυγες νωρις. Δεν σου αξιζε να δεις εν ζωη την καταντια αυτου που δημιουργησες. Παντως μην ανησυχεις . ΛΙΓΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

  2. Γιαννης-Αναστασια -Καλλιθεα says:

    ΥΓ. Παντως το Τριτο προγραμμα δεν σταματησε ποτε. Ζει και βασιλευει μεσα απο τις συχνοτητες της Ελευθερης ΕΡΤ και τωρα απο το ertopen.com. Οχι τιποτε αλλο, αλλα για να μη ξεχνιομαστε.

    • than says:

      Και πως γίνεται βρε καλά μου παιδιά σχεδόν όλοι παραγωγοί του Τρίτου πριν το κλείσιμο της ΕΡΤ αλλά και άλλοι πούχαν περάσει παληότερα από το Τρίτο Πρόγραμμα να βρίσκονται στο καινούριο ξεκίνημα από 10 Μαρτίου;
      Μήπως είναι καλό να περιμένετε λίγο ν’ ακούσετε για να κρίνετε αντί να αναμασάτε κομματικά και ποσπερτικά κλισέ;

  3. Admin says:

    Και τότε γιατί έκλεισε;
    Για να ανοίξει ξανά με το “άρωμα” του εκσυγχρονισμού, των κομματικών φίλων του κ. Σημίτη;

  4. ektoslistas says:

    Δηλαδή κύριε(α) than για εσάς προφανώς δεν έχουν καμία σημασία οι απολυμένοι, όσοι δεν έλαβαν αποζημίωση, οι άνεργοι, αυτοί που δεν θα επιστρέψουν γιατί δεν είναι σε κομματικές ή λίστες φίλων. Ούτε προφανώς σας ενοχλεί πως το νέο μόρφωμα ή η νεριτ θα απασχολεί λίγους κι εκλεκτούς με άγνωστες αμοιβές και πολλούς με μπλοκάκια της ντροπής και της δουλείας. Άνοιξε το Τρίτο με όσους ήταν στελέχη και φίλοι; Αλήθεια γιατί τότε έκλεισε;

    • than says:

      Αν θέλετε απάντηση στο γιατί έκλεισε η ΕΡΤ ρωτήστε τον κ. Σαμαρά κι όχι όσους και όσες υπέστησαν τις συνέπειες αυτής της πράξης.
      Από κει και πέρα υπάρχουν δύο στάσεις αντιμετώπισης. Η μία αρκείται σε κλαυθμούς και οδυρμούς, σε αναπόληση του “ένδοξου” παρελθόντος ενώ ταυτόχρονα ποντάρει πως μέσω των εκλογών θα επιστρέψει το status quo ante. Η άλλη δεν αναμένει κάποιον εκλογικό Μεσσία αλλά προσπαθεί μέσα -σε δύσκολες συνθήκες- να σώσει ότι σώζεται.
      Σ’ αυτό το πλαίσιο ας περιμένουμε τη Δευτέρα ν’ ακούσουμε το νέο πρόγραμμα του Τρίτου και ας βγάλουμε μετά τα όποια συμπεράσματα.
      Προς το παρόν ας κρατήσουμε ότι τα ονόματα των συντελεστών του προγράμματος που δόθηκαν στη δημοσιότητα δεν είναι “στελέχη και φίλοι” αλλά σχεδόν όλη η παληά ομάδα παραγωγών του Τρίτου, μαζί και κάποιοι παληότεροι (ακόμα κι από την εποχή Χατζηδάκι) και λίγοι νέοι. Αυτό, μάλλον, προιωνίζεται καλό αποτέλσμα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δε δικαιολογεί μεμψιμοιρίες και καχυποψίες.

  5. Admin says:

    Αγαπητέ than, δεν γνωρίζουμε με ποιες διαδικασίες έγιναν οι συγκεκριμένες συμβάσεις μεταξύ της ειδικής υπηρεσίας του υπουργείου οικονομικών και των εργαζομένων του Τρίτου, παλιών και νέων. Διότι, εδώ πρόκειται για δημόσιο χρήμα.

    Επίσης δεν είναι γνωστό με ποια κριτήρια(πολιτικά,διοικητικά, άλλα;) η ειδική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών, υπό το Γκίκα Μάναλη, προχώρησε στις επιλογές των διευθυντών του μορφώματος σε ραδιόφωνο και τηλεόραση.
    Διότι, η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, πήρε την απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ και 2.960 εργαζόμενοι “υπέστησαν τις συνέπειες της πράξης αυτής”. Από εκείνους όμως, κάποιοι βρέθηκαν σε “θέσεις -κλειδια” και πλέον αποφασίζουν.

    Ποιος έκανε την επιλογή;

    Συμπεράσματα βγαίνουν από τη στάση των ανθρώπων και τις πράξεις τους και όχι μόνο από τις ακροάσεις.

    • than says:

      Βρε admin ούτε η Ζωή Κ….. να ήσουν! Από τη στιγμή που δεν έγιναν κάποιες διακρίσεις κι είναι όλοι, σχεδόν, οι παραγωγοί του Τρίτου μέσα τι το ψυρίζεις με τις διαδικασίες;
      Άσε που με τη μεμψιμοιρία σου το μόνο που κάνεις είναι να καθαγιάζεις όλες τις περιόδους “σαλαγκουδισμού” της ΕΡΤ, αφού έχεις ξεχάσει το τι συνέβαινε στο παρελθόν.
      Αλήθεια, ήσουν και τότε στα κεραμίδια; Ή μόνο τώρα και, μάλιστα, ακόμα και στα -προφανώς- καλά, όπως το ξανάνοιγμα του Τρίτου Προγράμματος;

  6. Admin says:

    Αγαπητέ, than δεν είμαστε η Ζωή Κ. όπως υπονοείς
    Θέσαμε μια απλή ερώτηση. Ποιος κάνει την επιλογή των παραγωγών και των διευθυντών. Με ποιες διαδικασίες και όταν παράλληλα τρέχει ο “αδιάβλητος” διαγωνισμός.
    Ο λόγος που ρωτάμε και παράλληλα ψάχνουμε είναι διπλός. Πρώτον πρόκειται για δημόσιο χρήμα και δεύτερο η συγκυβέρνηση Βενιζέλου- Σαμαρά έκλεισε την ΕΡΤ με μια απόφαση αφήνοντας στο δρόμο 2.960 εργαζόμενους.

    Το “Π” δεν ήταν ποτέ στα κεραμίδια. Επί 20 χρόνια ασχολείται μεθοδικά και σε βάθος με τον τρόπο λειτουργίας της ΕΡΤ και δεν θα σταματήσει τώρα στο μόρφωμα.
    Θα ψάξουμε “ως και τη σκόνη των παπουτσιών”. όσων έχουν εμπλακεί στην ιστορία.

    • than says:

      Αγαπητέ admin
      Ας συμφωνήσουμε ότι η μεταβατική κατάσταση μεταξύ κλεισίματος της ΕΡΤ και επίσημης λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ συνιστά ένα απέραντο χάος.
      Η ευθύνη γι αυτό το χάος βρίσκεται στο κλείσιμο αυτό καθ’ αυτό αλλά και σε επιλογές των διοικούντων και στη στάση αντιπολίτευσης και συνδικάτων κατά τη μεταβατική περίοδο.
      Για παράδειγμα, η “συμβιβαστική” συμφωνία των 2 πολιτικών αρχηγών προέβλεπε λειτουργία τη μεταβατική περίοδο με 2000 άτομα. Η μεν αντιπολίτευση και τα συνδικάτα κόλλησαν στο “όλα ή τίποτα” και αρνήθηκαν να εκμεταλλευθούν τη συμφωνία ο δε υπουργός αντί να βρει τους πιο ανώδυνους τρόπους ώστε το προσωπικό των 2650 να μειωθεί στα 2000 προχώρησε -από μηδενική, σχεδόν, βάση σε προκήρυξη 2 φάσεων για το προσωπικό της ΔΤ. Κι έτσι, αντί να επανέλθουμε γρήγορα στην προτεραία κατάσταση από πλευράς αριθμού τηλεοπτικών καναλιών και ραδιοφωνικών προγραμμάτων, όπως θα γινόταν με 2000 προσωπικό, η κατάσταση περιπλέχθηκε και παρατάθηκε χρονικά ενώ η συνέχεια της κατάληψης του Ραδιομεγάρου παρείχε το απόλυτο άλλοθι ώστε να μη προσεγγισθεί ο αριθμός των 2000, έστω μέσω της προκήρυξης.
      Ένα από τα στοιχεία του χαους κατά το μεταβατικό διάστημα ήταν και η ανυπαρξία ενός στοιχειώδους Οργανογράμματος. Ως εκ τούτου οι “υπεύθυνοι” των διάφορων τομέων, σε πρώτη φάση, ορίστηκαν σε συνεργασία του αρμόδιου Υπουργού και του Ειδικού Διαχειριστή και σε δεύτερη σε συνεργασία ΝΕΡΙΤ και ΔΤ.
      Μέσα σ’ αυτό το περιγραφόμενο χάος προέκυψε η απόφαση, λόγω των πιέσεων ενός απαιτητικού κοινού, να ξανανοίξει το Τρίτο Πρόγραμμα πριν την επίσημη λειτουργία της ΝΕΡΙΤ. Ο τρόπος που επιλέχθηκε να γίνει αυτό ήταν μέσα από συμμετοχικές-αυτοδιαχειριστικές διαδικασίες των ίδιων των παραγωγών του Τρίτου, οι οποίοι, μάλιστα, συμφώνησαν τη διαχείριση κατά το μεταβατικό διάστημα να έχει μια πενταμελής ομάδα
      από τους ίδιους.
      Θάθελα νάξερα τι πρόβλημα βλέπεις σ’ αυτή τη διαδικασία. Εκτός αν πιστεύεις πως απέναντι σε μια κατάσταση χάους αντί να προσπαθείς “να σώσεις ότι σώζεται” το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να περιμένεις τον Ύψιστο ν’ αρχίσει το δημιουργικό του έργο κατά πως περιγράφεται στη ……Γέννεση της Παλαιάς Διαθήκης.
      Δε ξέρω, βέβαια, πως θα εκλάμβανε μια τέτοια στάση η Κοινότητα του Τρίτου -παραγγοί και κοινό.
      Εκείνο που, επίσης, ξέρω πως προοδευτική στάση είναι να κάνεις προσπάθεια ν’ αλλάξει η παρούσα…….Παραδείσου!!

      • than says:

        Αγαπητέ admin

        Η τελευταία παράγραφος του προηγούμενου σχολίου έχει ως εξής:
        
Εκείνο που, επίσης, ξέρω πως προοδευτική στάση είναι να κάνεις προσπάθεια ν’ αλλάξει η παρούσα κατάσταση πραγμάτων κι όχι να κάθεσαι άπραγος αναμένοντας τή βοηθεια του …..Υψίστου ή την έλευση του …Παραδείσου!!

        • Admin says:

          Αγαπητέ than

          Διαβάζω για “αυτοδιαχείριση” μέσα στην ραδιοτηλεοπτική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών! Κάτι σαν την κεντροαριστερά στα χρόνια του Σημίτη, δηλαδή.

          Οι ερωτήσεις είναι οι ίδιες.
          Με ποια κριτήρια έγιναν οι επιλογές των διευθυντών από το Γκίκα Μάναλη;
          Με ποιες διαδικασίες στη συνέχεια βρέθηκαν οι συγκεκριμένοι και όχι άλλοι παραγωγοί/ δημοσιογράφοι στα μικρόφωνα και τις τηλεοοπτικές οθόνες;

          Δεν μιλάμε για κανέναν Παράδεισο, αλλά για δημόσιο χρήμα.

          Υ.Γ. Και μια απορία. Πως γίνεται τα στελέχη της “αμαρτωλής ΕΡΤ” να βρίσκονται και να διοικούν πάνω στα αποκαϊδια της εταιρείας, ως αναμάρτητοι επί του μορφώματος; Ίσως διότι ήταν αναμάρτητοι και ο καλός Θέος τους έβαλε πάνω στην “Κιβωτό” της ΔΤ. Σε λίγο έρχεται και η στεριά της ΝΕΡΙΤ.

          • than says:

            Αγαπητέ admin

            Σου στέρεψε η έμπνευση έχω την εντύπωση.
            Για τα κριτήρια στις επιλογές των υπευθύνων ρώτα τους Γκίκα Μάναλη και Παντελή Καψή και για τις επόμενες και το Γιώργο Προκοπάκη. Ζήτα και τα βιογραφικά τους και δες αν θα σε πείσουν. Δε θυμάμαι, πάντως, στη διάρκεια της εικοσαετίας (την οποία επικαλέστηκες) να είχες παρόμοιες απορίες. Όσο για τους παραγωγούς στα μικρόφωνα και τις τηλεοπτικές οθόνες είτε κάνουν είτε δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Οι διαδικασίες είναι αυτές που ίσχυαν πάντα.
            Η αφορμή των σχολίων, όμως, είναι το Τρίτο και έχω την εντύπωση πως προσπαθείς να στρέψεις αλλού τη συζήτηση. Είσαι αντίθετος στην επανεκπομπή του προγράμματός του και. μάλιστα, από την ομάδα των παληών παραγωγών του; Ναι ή όχι; Αν δεν είσαι άσε τις μεψιμοιρίες. Αν είσαι εξήγησέ μας ευθέως τους λόγους κι άσε τα γύρω-γύρω. Εν ολίγοις, ομολόγησε πως περιμένεις κι εσύ το ….Μεσσία.

            Υ.Γ. Τα περί “συμμετοχικών-αυτοδιαχειριστικών” διαδικασιών είναι εκφράσεις των ίδιων των παραγωγών, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν κατά τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν τόσο την περίοδο της εκπόνησης του νέου προγράμματος όσο και στη διαχείριση της μεταβατικής κατάστασης. Χλευάζοντάς τις χλευάζεις τους ίδιους τους συντελεστές του Τρίτου Προγράμματος. Οι …φιλίες σου σε κάνουν να παρεκτρέπεσαι. Να το προσέχεις.

  7. Γιαννης-Αναστασια -Καλλιθεα says:

    Γιατι προφανως μονο αυτοι ειχαν να θρεψουν παιδια. Α ΛΛΑ δεν ξερω αν ρωτησαν τα παιδια τους. Παντως τα παιδια ειναι. πολυ καλο αλλοθι.

  8. John Avramidis says:

    Τουλαχιστον τα παιδια ειναι ενα κατανοητο και ισως αληθινο αλλοθι, για καποιον που αποφασιζει να εργαστει στο μορφωμα. Αλλα εδω μιλαμε για μια ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα”.Οταν ΟΛΟΙ ξερουν οτι υπαρχουν συναλδεφοι μας που υποφερουν. Απλα γελοιοι..

  9. Admin says:

    Αγαπητέ than
    Μάλιστα…Η πρώτη αδιάβλητη διαδικασία στην ΝΕΡΙΤ ήταν το τηλεφώνημα, με την οποία προσελήφθη σύμβουλος στην εταιρεία για την εκπαίδευση του προσωπικού. Η άλλη για την οποία μόλις πληροφορούμαστε είναι η ανάγνωση των βιογραφικών των στελεχών της ΕΡΤ…
    Θα πέσουμε από τα σύννεφα αν μάθουμε πως η τρίτη διαδικασία ήταν οι επαφές με τα πολιτικά κόμματα που έκλεισαν την εταιρεία. Τα υπεύθυνα στελέχη που σήμερα διοικούν συμμετείχαν στις συνελεύσεις των εργαζομένων τα Σάββατα και τη Δεύτερα έπιαναν δουλειά στην ειδική υπηρεσία του υπουργείο οικονομικών

    Πρώτη φορά πάντως ακούμε για αυτοδιαχειριζόμενο σχήμα με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου!

    Τα τελευταία 20 χρόνια το “Π” θυμάται πολλούς αλεξιπτωτιστές που βρέθηκαν χωρίς προσόντα και με υπέρογκες αμοιβές, σε θέσεις ευθύνης.

    Μπορούμε να θυμιθούμε τη λίστα των ακριβοπληρωμένων.

    Κατά τα άλλα, “καιρός φέρνει τα λάχανα, καιρός τα παραπούλια”.

Leave a Reply

%d bloggers like this: