Η δεύτερη μεγάλη ευκαιρία του Antenna

ΚΥΡΙΑΚΟΥΣοκ ήταν η πρώτη αντίδραση της οικογένειας Κυριακού όταν πληροφορήθηκε το ύψος στο οποίο είχε τελικά οδηγηθεί η δημοπρασία. Την επόμενη μέρα σε πολύωρη σύσκεψη εξετάσθηκαν όλα τα πιθανά σενάρια. Η βασική απόφαση ήταν ότι εφόσον η πολιτεία δεσμευθεί συμβατικά ότι θα υπάρξουν 4 μόνο εθνικά κανάλια, ο Antenna θα προχωρήσει.

Από εδώ και πέρα το ερώτημα είναι τι κατεύθυνση θα επιλέξει ο Θοδωρής Κυριακού: θα κινηθεί συντηρητικά, κάνοντας περικοπές και μειώσεις στα κόστη της ελληνικής δραστηριότητας προκειμένου να αποσβέσει το κόστος της άδειας, ή θα διαλέξει να επενδύσει άμεσα ώστε να πάρει μεγαλύτερο μέρος της πίτας πριν μπορέσουν να τοποθετηθούν οι ανταγωνιστές του;

Είναι δεύτερη φορά που προσφέρεται μια τέτοια ευκαιρία στον Θ. Κυριακού – αυτή τη φορά με μεγαλύτερο ίσως κόστος. Την τελευταία 7ετία, ο Όμιλος Κυριακού ήταν σε μια πλεονεκτική θέση έχοντας ρευστότητα που κανένας άλλος δεν είχε. Θα μπορούσε να είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού επενδύοντας, όταν όλοι οι υπόλοιποι κατέρρεαν. Επέλεξε να κάνει μειώσεις στην ελληνική δραστηριότητα, όταν όμως την ίδια στιγμή πηγαινοερχόντουσαν ξένα στελέχη με δυσθεώρητα κόστη. Από μια άποψη η συντηρητική του προσέγγιση απέδωσε – είναι δεδομένο όμως ότι οι υπόλοιπες τηλεοπτικές επιχειρήσεις έχουν στελεχωθεί (και) από στελέχη που απομάκρυνε ο Antenna, και ένα εξ’αυτών ηγήθηκε της ομάδας που εξασφάλισε την άδεια του ΣΚΑΪ.

Comments

  1. NIKGEO says:

    Όταν ο κατά τεκμήριο ισχυρότερος παίκτης με κριτήρια καθαρά επιχειρηματικά έκρινε ότι μια τηλεοπτική άδεια αξίζει από 13-20 εκ. ευρώ το μέγιστο είναι αδύνατη η απόσβεση σε 10 έτη των 75 εκ. ευρώ.Εκτός αν ο ant1 έχει 70% τηλεθέαση για τα επόμενα χρόνια και απορροφά ετησίως το 50% της διαφημιστικής δαπάνης.Τούτο είναι αδύνατο ακόμα κι αν κανείς πιστέψει ότι θα υπάρχουν μόνο 3 ιδιωτικά ακόμα (Μαρινάκης, Καλογρίτσας, Σκαϊ) + ΕΡΤ (που ελπίζουμε να βελτιωθεί στον ψυχαγωγικό τομέα, διότι στην ενημέρωση με την διαχρονική λογική που επικρατεί αποκλείεται)+ περιφερειακά κανάλια (των Αθηνών και όχι μόνο) +συνδρομητικά +πτώση του διαφημιστικού τζίρου.Εκτός αυτού τίποτα δεν αποκλείει συνεργασία νέου αδειούχου +υπαρχόντων καναλιών , με αποτέλεσμα την περαιτέρω ενδυνάμωση των τελευταίων και το μοίρασμα του κόστους της άδειας.

    Πέραν αυτού για να δεσμευθεί το δημόσιο με σύμβαση ότι θα υπάρχουν μόνο 4 κανάλια εθνικής εμβέλειας πρέπει να ξεκαθαρίσουν όλες οι νομικές εκκρεμότητες.Δεν πρόκειται μόνο για την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με την αντισυνταγματικότητα. Είναι βέβαιο ότι με την έκδοση της πράξης οριστικής κατακύρωσης θα υπάρξει σωρεία προσφυγών και δικαστικών αιτήσεων για λόγους σχετικά με τον τρόπο διενέργειας του διαγωνισμού και τα τελικά τιμήματα που διαφέρουν ουσιωδώς για την αγορά του ίδιου “αγαθού”. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η θέαση του ζητήματος από την σκοπιά του κοινοτικού δικαίου και του ζητήματος του ανταγωνισμού.
    Εντός 90 ημερών είναι σχεδόν αδύνατον να διακοπεί το σήμα ισχυρών τηλεοπτικών σταθμών καθώς οι ιδιοκτήτες υγιών επιχειρήσεων έχουν κάποια όπλα στην φαρέτρα και το κράτος δεν μπορεί να διακόπτει την λειτουργία επιχειρήσεων τόσο εύκολα.Η πρώτη δόση του τιμήματος μπορεί να δοθεί αν όμως οι 90 μέρες περάσουν και οι υπάρχοντες σταθμοί εκπέμπουν & λαμβάνουν μερίδιο από την διαφημιστική πίτα (δεδομένου ότι τρεις εξ αυτών έχουν σημαντική παρουσία & ο ένας πρωταγωνιστεί στην τηλεθέση) είναι βέβαιον ότι οι νέοι καναλάρχες και αδειούχοι θα στραφούν κατά του δημοσίου ζητώντας να παγώσει η καταβολή των επομένων δόσεων , ίσως και αποζημίωση. Ομοίως οι υπάρχοντες και μη αδειοδοτηθέντες σταθμοί αν πέσει μαύρο θα στραφούν κατά του δημοσίου για αποζημίωση.
    Επιπλέον τίθεται σοβαρό νομικό ζήτημα σχετικά με το ποιός θα δώσει την εντολή στον πάροχο δικτύου να κατεβάσει το σήμα και να ανεβάσει το σήμα άλλων.

Leave a Reply

%d bloggers like this: