Ενισχύεται με το Euronews η ΕΡΤ

euronews-ERTΜια ιστορική στιγμή για την ΕΡΤ. Μετά το μαύρο που έριξε η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου στη συμφωνία για την ελεύθερη αναμετάδοση της ελληνικής έκδοσης του Euronews, ύστερα από την απαίτηση των ιδιωτών, το 2012, η ΕΡΤ επαναφέρει το περιεχόμενο του καναλιού, το οποίο πλέον ελέγχεται από το Ναγκίμπ Σαουϊρις. Συγκεκριμένα, αντί τιμήματος 50.0000 ως το τέλος του έτους θα μεταδίδει τα ρεπορτάζ και τις εκπομπές του ελληνόφωνου Euronews για μέγιστο διάστημα 4 ωρών τη μέρα.  Αναλυτικά η συμφωνία προβλέπει τα εξής:

  1. “Κατάρτιση σύμβασης για μία δοκιμαστική περίοδο που θα ξεκινά από την υπογραφή της και θα λήγει την 31.12.2016, έναντι τιμήματος 50.000,00 €.
  2. Η ΕΡΤ Α.Ε. θα έχει το δικαίωμα αναμετάδοσης των προγραμμάτων του EURONEWS – μεταγλωττισμένων στα ελληνικά – για μέγιστο διάστημα 4 ωρώνημερησίως.
  3. Όλα τα προγράμματα (ειδήσεις και μαγκαζίνο ποικίλου ενδιαφέροντος) θαμεταδίδονται με χρονική καθυστέρηση, προκειμένου η ΕΡΤ να έχει το χρονικό περιθώριο αφενός να αφαιρεί τις διαφημίσεις και τις χορηγικές τοποθετήσεις από το πρόγραμμα και αφετέρου να υποτιτλίζει στα ελληνικά τις σημαντικές πληροφορίες που αναγράφονται στην οθόνη στην αγγλική.
  4. Η ΕΡΤ Α.Ε. θα έχει το δικαίωμα να επιλέγει υλικό από όλα τα μεταδιδόμενα προγράμματα του EURONEWS και από το πλούσιο αρχείο του.
  5. Σε περίπτωση επιτυχούς ολοκλήρωσης της δοκιμαστικής περιόδου, τα μέρη θα συζητήσουν ώστε να καταρτίσουν σύμβαση συνεργασίας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.”

 

Comments

  1. NIKGEO says:

    Είναι ένα θετικό νέο καθώς το euronews είναι ένα εξαιρετικό υπόδειγμα ενημερωτικού καναλιού ,το οποίο στην ερτ θα ήταν καλό να μελετήσουν προκειμένου να βελτιωθεί ο προβληματικός ενημερωτικός τομέας της.
    Ωστόσο γιατί μόνο 4 ώρες την ημέρα και μάλιστα όχι live;
    Στο euronews το πλειοψηφικό πακέτο ανήκε σε διάφορες ευρωπαϊκές δημόσιες τηλεοράσεις,μεταξύ των οποίων και η υπό εκκαθάριση ερτ , η οποία ήταν ιδρυτικό μέλος.
    Μεταδιδόταν ελεύθερα στην Ελλάδα μέσω του επίγειου ψηφιακού δικτύου της ερτ στην αγγλική και γαλλική γλώσσα.Λίγες μέρες πριν την έναρξη μετάδοσης στην ελληνική γλώσσα κατέβηκε από την ψηφιακή πολυπλεξία της ερτ.
    Το εσρ είχε γνωμοδοτήσει ότι κακώς κατέβηκε και ότι δεν υπήρχε πρόβλημα με την μετάδοση στην ελληνική γλώσσα.
    Ακολούθησε το κλείσιμο της ερτ.Κατακραυγή από την EBU,η οποία διέθεσε κυκλώματα για τη μετάδοση του απεργιακού προγράμματος.

    Σημειωτέον ότι λίγο μετά το λουκέτο η Βουλή Τηλεόραση,το bbc,η dw,tv5 και το ρικ επέστρεψαν στην πολυπλεξία της πρώην ερτ.

    Το euronews δεν επέστρεψε ποτέ.
    Η ερτ( πρωην νεριτ) δεν τοποθετήθηκε ποτέ επισήμως.Πολλοί ισχυρίζονται ότι η δυσκολία προκυπτει από το γεγονός ότι εν τω μεταξύ το 55% του εν λόγω δικτύου ανήκει σε ιδιώτη.
    Δικαιολογίες,αν υπάρχει θέληση ,υπάρχει και ( νομική) λύση.
    Ελπίζουμε ότι γίνεται το πρώτο βήμα για επιστροφή του euronews 24 ώρες το 24ωρο στην ελληνική γλώσσα live σε όλη την ελληνική επικράτεια!

  2. Δηλαδή η ΕΡΤ θα πληρώσει 50.000 ευρώ (για 3 μήνες) για να αναμεταδίδει ένα πρόγραμμα που θα μπορούσε κάλλιστα να μεταδίδεται και ελεύθερα αλλά διακόπηκε με κυβερνητική αποφαση; Γιατί να μην επαναφέρουν απλά το euronews αυτούσιο;

    • Admin says:

      Διότι το Euronews είναι πλέον ιδιωτικό. Η ΕΡΤ εκ του νόμου έχει τη δυνατότητα να αναμεταδίδει δημόσια τηλεοπτικά προγράμματα.

Leave a Reply

%d bloggers like this: