ΕΠΕΚ: “Νόμος κομμένος και ραμμένος για πλουσίους” η πρόταση της ΝΔ

επεκΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Επί της προτάσεως Νόμου της Νέας Δημοκρατίας:
Η Ε.ΠΕ.Κ., ως ο πρώτος, μεγαλύτερος και αντιπροσωπευτικότερος συνδικαλιστικός φορέας των Τηλεοπτικών Σταθμών της Ελληνικής Περιφέρειας, αναλύοντας και σχολιάζοντας την πρόταση Τηλεοπτικού Νόμου της Ν.Δ., την οποία θα θέλαμε να την διαβάσουμε πλήρως εν είδει Νομοσχεδίου, με την Αιτιολογικήν Έκθεση αυτής και όχι από δημοσιεύματα εφημερίδων, παρατηρούμε ότι δείχνει ασαφής, χωρίς τεχνικό υπόβαθρο και εκτός τόπου, χρόνου και πραγματικότητος.  Ένας Νόμος κομμένος και ραμμένος για πλουσίους, που και αυτοί ακόμη θα αγανακτήσουν λόγω της ελλείψεως Συχνοτήτων για να εκπέμψουν.

Η πρόταση Νόμου περιέχει ορισμένες καλές διατάξεις που θα μπορούσαν να βελτιωθούν, αλλά και άλλες διατάξεις που τουλάχιστον οι ιδιοκτήτες και το προσωπικό των Περιφερειακών Τηλεοπτικών Σταθμών, όταν τις διαβάζουν, ετοιμάζουν σχοινί για να αυτοκτονήσουν, όπως άλλωστε έχει συμβεί τούτο με πολλούς απεγνωσμένους συμπατριώτες μας Έλληνες, από το 2009 και εντεύθεν.

 

Επί της ουσίας:

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Καταργεί τα άρθρα 1 έως 15 του ν.4339/2015 (νόμος Παππά).

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Αναθέτει στο Ε.Σ.Ρ. τον καθορισμό του αριθμού όλων των ειδών τηλεοπτικών αδειών, μετά από δημόσια διαβούλευση, και προβλέπει την πλήρη αξιοποίηση του ψηφιακού φάσματος, αναγνωρίζοντας τη δυνατότητα στην Ανεξάρτητη Αρχή να ζητά τη μη δεσμευτική γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), αλλά και τεχνικές γνώμες ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων. 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Ορθώς η ανάθεση γίνεται στο ΕΣΡ. Όμως το ΕΣΡ πρέπει να δεσμεύεται από τους τεχνικούς όρους που θα του δίδει το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που νομοθετεί και όχι η ΕΕΤΤ που είναι ελεγκτικό και εκτελεστικό όργανο.

 

Από την πρόσφατη συζήτηση, κατά την Συνέλευση της Ενώσεώς μας με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προσπαθήσαμε να διορθώσουμε από κοινού τις λανθασμένες Π.Ζ., ώστε να καταστούν λειτουργικές και κατά το δυνατόν να ακολουθούν τις Διοικητικές Περιφέρειες της Χώρας.

 

Θα πρέπει να γνωρίζετε, πως οι συχνότητες δεν είναι άπειρες όπως ισχυρίζονται οι ανίδεοι. Δεν χρειαζόταν η Φλωρεντία να μας το πει, όλοι οι Μηχανικοί Τηλεπικοινωνιών το γνωρίζουν. Έχουμε μόνο 28 Κανάλια (21-48) από την κακή επιλογή και λανθασμένο διαχωρισμό των Τηλεοπτικών Ζωνών (allotments) της Ελληνικής Επικράτειας το 2006 στην ITU, όπου, παρ΄ ότι υπήρχε από τότε η προειδοποίηση της ITU – RRC-06_Dividend_&_Considerations (mouseκλικ) για την μείωση των συχνοτήτων, οι Έλληνες εκπρόσωποι την αγνόησαν και πήραν όλες τις άχρηστες συχνότητες από το Κανάλι 50 και άνω, που καταργήθηκαν και έτσι έχουμε τώρα μόνο 28 κανάλια στο χαμηλότερο φάσμα συχνοτήτων των UHF, να τα μοιραστούμε και να τα εναρμονίσουμε με Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία, Τουρκία, Αίγυπτο, Λιβύη, Μάλτα και Ιταλία και κατά δεύτερο λόγο με Κύπρο, Συρία, Λίβανο και Ισραήλ. Δηλαδή επισήμως, μόνο περί τα 4Κανάλια μπορούν να χρησιμοποιηθούν κοντά στα σύνορά μας με τις αντίστοιχες Χώρες, για να εκπέμψουν όλους τους Ελληνικούς Σταθμούς. Στην ενδοχώρα, μπορούν οι Δίαυλοι αυτοί να αυξηθούν σε 6 ή το πολύ 7.

 

Σε αυτά τα Κανάλια πρέπει να χωρέσουν οι Σταθμοί της ΕΡΤ με την Βουλή, οι Ιδιωτικοί Πανελλήνιοι Ενημερωτικοί, οι Ιδιωτικοί Πανελλήνιοι Θεματικοί και οι Περιφερειακοί Σταθμοί.

 

Πείτε μας πως? Να σιγήσουν εντελώς οι Περιφερειακοί και να μην υπάρξουν Πανελλήνιοι Θεματικοί? Πείτε το και στην Εκκλησία που θέλει να αποκτήσει Πανελλήνιο Θεματικό κανάλι.

 

Ακόμη λανθασμένη κίνηση ήταν και το HD του Νόμου Παππά, για τους Ιδιωτικούς Ενημερωτικούς Εθνικής Εμβέλειας. Αρκούσε το Full HD του ενός εκ των Κρατικών Προγραμμάτων της ΕΡΤ.

 

Συζητούμε για Full HD και όχι το ψευδο-υβρίδιο που λειτουργεί αυτήν την στιγμή, από ορισμένους Ιδιωτικούς, που ακόμη και έτσι όπως είναι, δεν μπορούν να το αποκωδικοποιήσουν όλοι οι δέκτες των Ελλήνων τηλεθεατών και αν λειτουργήσουν με αυτόν τον τρόπο, θα απαιτηθεί η σπατάλη και άλλου Καναλιού – που δεν υπάρχει – που να τους εκπέμπει σε SD).

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Αναθέτει την αποκλειστική αρμοδιότητα χορήγησης των αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης στο Ε.Σ.Ρ., όχι με πλειοδοτικό διαγωνισμό, αλλά με ξεκάθαρη αδειοδοτική διαδικασία, βάσει αντικειμενικών και διαφανών κριτηρίων, έναντι ενός τιμήματος, ενιαίου για όλους τους παρόχους, υφιστάμενους και νέους, και ενός περιοδικού τέλους χρήσης του φάσματος. Το ύψος του τιμήματος και του περιοδικού τέλους ορίζεται από το Ε.Σ.Ρ..

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Γιατί οι Σταθμοί να πληρώνουν τέλος χρήσεως του φάσματος συχνοτήτων? Να πληρώνουν  «ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΓΑΘΟ 2 ΦΟΡΕΣ», αφού το τέλος χρήσεως φάσματος συχνότητος το πληρώνουν στην Digea που το αποδίδει στο Κράτος. Αυτό λέγεται αλχημική φοροείσπραξη. Ας ενεργοποιηθεί ο πάροχος της ΕΡΤ, να μας μεταδίδει και να πληρώνουμε μία φορά στο Κράτος. Άλλωστε φόρους πληρώνουμε, όπως και φόρο τηλεοράσεως στις διαφημίσεις, αλλά και αγγελιόσημο. Δεν αρκούν?

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Καταργεί τη στρεβλή λογική καταβολής διαφορετικού τιμήματος για το ίδιο αγαθό και για την ίδια διάρκεια χρήσης του.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Αυτό έχει σχέση με ότι επισημαίνουμε στην προηγουμένη παράγραφο.  Γιατί για το ίδιο αγαθό, να πληρώνουμε 2 φορές;

Οι Σταθμοί στον Δορυφόρο, μία φορά πληρώνουν.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Δίνει τη δυνατότητα στο Ε.Σ.Ρ. να παρεκτείνει τον αριθμό των χορηγούμενων αδειών εφόσον η ζήτηση καλύψει το υφιστάμενο όριο, και αυξηθεί η τεχνική δυνατότητα, που θα επιτρέπει την έκδοση νέων αδειών.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Το ΕΣΡ δεν μπορεί και δεν έχει την δυνατότητα να το κάνει. Για να αλλάξει το σύστημα εκπομπής και να γίνει DVB-T2 που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα καναλιών, υπεισέρχονται και τεχνοοικονομικοί παράγοντες. Με τέτοια οικονομική κρίση, δεν μπορεί ο ελληνικός Λαός να αλλάξει για Τρίτη φορά μέσα σε 5 έτη Τηλεοπτικούς Δέκτες και Αποκωδικοποιητές, ούτε πιστεύουμε πως ο πάροχος δικτύου δύναται να αντικαταστήσει τους πομπούς του, που πιθανόν δεν τους έχει αποσβέσει, με νέους τεχνολογίας Τ2. Η Τηλεόραση δεν είναι μόνο για τους Πλουσίους.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ορίζει δεκαετή χρονική διάρκεια των αδειών παρόχων περιεχομένου.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ορίζει ότι η πρόσκληση ενδιαφέροντος πρέπει να περιλαμβάνει τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές ανά κατηγορία της αιτούμενης άδειας λειτουργίας, που αφορούν τον τεχνολογικό εξοπλισμό και την κτιριακή υποδομή, ενώ δίνει τη δυνατότητα σε όσους δεν κατέχουν τον αναγκαίο εξοπλισμό, να δεσμεύονται ότι μπορούν να τον αποκτήσουν εντός έξι (6) μηνών από τη χορήγηση της άδειας, συνυποβάλλοντας πλήρη τεκμηρίωση για τη δυνατότητα αυτή και σχετικές προπαρασκευαστικές ενέργειες.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Πρέπει να περιλαμβάνει τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές ανά κατηγορία της αιτούμενης άδειας λειτουργίας και ανά πληθυσμιακή κάλυψη.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ορίζει ότι στην πρόσκληση ενδιαφέροντος του Ε.Σ.Ρ., καθορίζονται αναλυτικά η ελάχιστη διάρκεια του προγράμματος που υποχρεούται να μεταδίδει ημερησίως ο υποψήφιος προς αδειοδότηση κάθε κατηγορίας, το ελάχιστο περιεχόμενο σε δελτία ειδήσεων και σε εκπομπές λόγου, τέχνης, πολιτισμού και θεάτρου, τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 17 και 18 του π.δ. 109/2010 για την προώθηση των ευρωπαϊκών έργων, συμπεριλαμβανομένων και των ανεξαρτήτων παραγωγών. Επίσης, πρέπει να περιλαμβάνει δεκαετές επιχειρηματικό πλάνο και σχετική μελέτη βιωσιμότητας υπογεγραμμένη από τρεις ορκωτούς ελεγκτές, και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. 

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Με την οικονομική κρίση που υπάρχει και τα μνημόνια, είναι τόσο αβέβαιο το μέλλον ενός Σταθμού, που όποιο πλάνο βιωσιμότητος και να εκπονηθεί θα είναι έωλο.

  

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Απαγορεύει τη συμμετοχή υποψηφίων που τελούν υπό πτώχευση ή πτωχευτικό συμβιβασμό ή έχουν υπαχθεί στην προπτωχευτική διαδικασία του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα ή ανάλογη διαδικασία προβλεπόμενη από το Δίκαιο της χώρας στην οποία έχουν την έδρα τους, καθώς επίσης και σε όσους τελούν υπό εκκαθάριση και υπό αναγκαστική διαχείριση.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Άριστον θα ήταν να είναι πολίτες αποκλειστικά της ημεδαπής ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποκλειομένων των υπερακτίων (off shore) εταιρειών και οι έλεγχοι να είναι ακριβώς οι ίδιοι με τους Έλληνες πολίτες.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εισάγει αυστηρές προϋποθέσεις στους υποψηφίους που πρέπει να είναι ασφαλιστικά, φορολογικά και τραπεζικά ενήμεροι και να προσκομίσουν τα σχετικά πιστοποιητικά κατά την υποβολή της δήλωσής τους. Ειδικά ως προς την δανειακή τους κατάσταση, οφείλουν να προσκομίσουν πρόσφατη βεβαίωση – τραπεζική ενημερότητα, με όλα τα στοιχεία της σύμβασης, του ύψους του χορηγηθέντος δανείου, του υπολοίπου του, των εγγυήσεων και τυχόν εξασφαλίσεών του (εμπράγματων ή μη), καθώς και της ομαλής εξυπηρέτησής του ή περί της μη λήψης δανείου και όλα τα σχετικά παραστατικά.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Άριστον θα ήταν – ως ανωτέρω – να είναι πολίτες αποκλειστικά της ημεδαπής ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποκλειομένων των υπερακτίων (off shore) εταιρειών και οι έλεγχοι να είναι ακριβώς οι ίδιοι με τους Έλληνες πολίτες.

 

Η διατύπωση σχετικά με την ενημερότητα των τυχόν υπαρχόντων παλαιών δανείων, θα πρέπει να αναφέρει «να εξετασθούν με μεγαλυτέραν ανοχή και ελαστικότητα λόγω της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης»  και ειδικότερα τα παλαιά δάνεια των Περιφερειακών Σταθμών, που από το 2012 και εντεύθεν έχουν αποκλεισθεί από οποιανδήποτε Κρατική διαφήμιση,

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Αποτρέπει την υπερσυγκέντρωση επιρροής, καθώς εισάγει απαγόρευση συγκέντρωσης ελέγχου, που προβλέπονται στα άρθρα 3 και 5 παρ. 1 του ν. 3592/2007 για την λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού στο χώρο των Μέσων Ενημέρωσης.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Προβλέπει ότι άδεια μπορούν να λάβουν ανώνυμες ή υπό σύσταση ανώνυμες εταιρείες της ημεδαπής ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή κοινοπραξίες ή υπό σύσταση κοινοπραξίες, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τομέα των Μέσων Ενημέρωσης και έχουν ως εταιρικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Άριστον θα ήταν – ως ανωτέρω – να είναι πολίτες αποκλειστικά της ημεδαπής ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποκλειομένων των υπερακτίων (off shore) εταιρειών και οι έλεγχοι να είναι ακριβώς οι ίδιοι με τους Έλληνες πολίτες.

 

Ο Νόμος Παππά, σε αυτό το σημείο χρειάζεται άμεση βελτίωση και οι Αλλοδαπές Εταιρείες, Μέτοχοι και Διευθυντικά στελέχη οφείλουν να ακολουθούν την Ελληνική Νομοθεσία, δηλαδή της Χώρας που λειτουργεί ο Σταθμός και ΟΧΙ την Νομοθεσία της εκάστοτε υπεράκτιας ευκαιριακής και αδιαφανούς Χώρας, ώστε να διασφαλιστεί πως οι ιδιοκτήτες δεν είναι κάθε είδους εγκληματίες, λαθρέμποροι όπλων, έμποροι ναρκωτικών, σωματέμποροι ή κατάσκοποι.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ορίζει ως ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο των υποψηφίων για τη χορήγηση άδειας εθνικής εμβέλειας το ποσό των δώδεκα εκατομμυρίων (12.000.000) ευρώ για τη χορήγηση άδειας παρόχου περιφερειακής εμβέλειας ποσό μέχρι τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ. Προβλέπει, επίσης, ότι τα ίδια κεφάλαια δεν μπορούν να υπολείπονται του ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου, ενώ το σύνολο των μετοχών πρέπει να είναι ονομαστικοποιήμενες.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Το μέχρι 3.000.000 Ευρώ, από που αρχίζει και πως προκύπτει? Εδώ έχουν κλείσει πολλοί Περιφερειακοί Σταθμοί διότι αδυνατούν να αντεπεξέλθουν σε βασικά έξοδα. Είδατε τους ισολογισμούς των Σταθμών και το καθορίσατε? Το τίμημα πρέπει να είναι απολύτως συμβολικό και σε βάθος χρόνου, όσο διαρκεί και η άδεια του Σταθμού.

 

Αυτή η διάταξη και μόνο, κλείνει τους Περιφερειακούς Σταθμούς. Ομιλούμε για απόρριψη των Τηλεοπτικών Σταθμών από την αδειοδότηση και φίμωση της φωνής της Ελληνικής Περιφέρειας, των Αγροτών, των μικρομεσαίων και των βιοπαλαιστών.

 

Τους Περιφερειακούς Σταθμούς που θα δημιουργηθούν, θα τους κατέχουν πλούσιοι επιχειρηματίες και η Περιφερειακή Τηλεόραση θα καταστεί κατευθυνόμενη από μεγάλα Συστημικά Οικονομικά Κέντρα που θα προωθούν τα συμφέροντά τους και θα αποπροσανατολίζουν, παραπλανούν ή αποκοιμίζουν τους Τηλεθεατές.

 

Οι Περιφερειακοί Τηλεοπτικοί Σταθμοί από 25 έτη και μέχρι προσφάτως εξόδεψαν αρκετά εκατομμύρια για να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν,  απομονωμένοι δε από την διαφήμιση, τα κεφάλαιά τους εξανεμίστηκαν. Εσύροντο επί τόσα έτη ως όμηροι από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις και εκβιάζοντο να πληρώσουν χρήματα στις εταιρείες δημοσκοπήσεων  για να τους μετρήσουν την θεαματικότητά τους, ώστε να πάρουν κάποια διαφημιστικά ψίχουλα. Το 30%της Κρατικής διαφήμισης που ορίζει ο Νόμος να αποδίδεται στην Περιφέρεια , ηχεί σαν όνειρο εαρινής νυκτός.

 

Σημειωτέον πως υπάρχει μία προστατευτική διάταξη στον Νόμο Παππά, που θα έπρεπε να ληφθεί υπ’  όψιν, ώστε να παύσει η αυθαιρεσία των Οργανισμών, των Διαφημιστικών εταιρειών και των Media Shops εις βάρος των Περιφερειακών Σταθμών. 

 

Με τον Νόμο αυτόν θα έπρεπε επίσης να οριστεί η ΕΛΣΤΑΤ ή έτερος Κρατικός φορέας να αναλάβει αποκλειστικώς την αντικειμενική μέτρηση θεαματικότητος των Σταθμών, αποκλειομένων των ιδιωτών και αναξιόπιστων  δημοσκόπων.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ορίζει ότι οι μέτοχοι των εταιριών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι των εταιρειών που συμμετέχουν στη διαδικασία αδειοδότησης πρέπει να μην έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για δωροδοκία, απάτη ή νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, καθώς επίσης, και να μην έχουν καταδικαστεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, ψευδορκία και δόλια χρεωκοπία.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Προβλέπει επίσης ασυμβίβαστο των στελεχών τηλεοπτικών σταθμών σε επιχειρήσεις ερευνών της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και σε διαφημιστικές επιχειρήσεις.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ορίζει ότι οι υποψήφιοι προς αδειοδότηση, υπόκεινται σε έλεγχο για τη διαφάνεια του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των επιχειρήσεων Μ.Μ.Ε. που λειτουργούν στην ημεδαπή, εφόσον αυτοί αποκτούν εισόδημα στην ημεδαπή, ενώ πρέπει να είναι πραγματικοί δικαιούχοι των οικονομικών μέσων που διέθεσαν για τη συμμετοχή τους στο κεφάλαιο της υποψήφιας εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων και των δανείων που αποκτήθηκαν από αναγνωρισμένους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, το οποίο θα πρέπει να προκύπτει τόσο από τις φορολογικές δηλώσεις, όσο και από τραπεζικά έγγραφα τραπεζικών καταθέσεων για άμεσα διαθέσιμα ποσά.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Προβλέπει περιορισμούς μεταξύ της ιδιότητας του ιδιοκτήτη, εταίρου, βασικού μετόχου, μέλους οργάνου διοίκησης ή διευθυντικού στελέχους, με τις αντίστοιχες ιδιότητες σε επιχείρηση που συνάπτει δημόσιες συμβάσεις.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Προβλέπει ότι ο έλεγχος της προέλευσης και της επάρκειας των πόρων που θα διαθέσουν οι υποψήφιοι για την άδεια, στο σύνολο της χρονικής περιόδου της, διεξάγεται από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τον χρόνο που θα περιέλθει ο σχετικός φάκελος στην Αρχή από το Ε.Σ.Ρ. Η έκθεση της Αρχής σχετικά με την προέλευση και την επάρκεια των πόρων που θα διαθέσει κάθε υποψήφιος για την άδεια κοινοποιείται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Για τις 5 ανωτέρω παραγράφους, άριστον θα ήταν, όπως προανεφέρθη, να είναι πολίτες αποκλειστικά της ημεδαπής ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποκλειομένων των υπερακτίων (off shore) εταιρειών και οι έλεγχοι να είναι ακριβώς οι ίδιοι με τους Έλληνες πολίτες.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Προβλέπει, επίσης, ότι 15 ημέρες μετά τη λήψη της άδειας, η επιχείρηση οφείλει να καταθέσει εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένου πιστωτικού ιδρύματος ύψους ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ, η οποία παραμένει σε ισχύ καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας.

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ε.ΠΕ.Κ.

Το 1.000.000 Ευρώ πάλι από πού προκύπτει? Ποιος Περιφερειακός Τηλεοπτικός Σταθμός μπορεί να καταθέσει για 10 έτη αυτό το ποσόν? Δείτε τους ισολογισμούς τους. Και εδώ ομιλούμε για απόρριψη των Τηλεοπτικών Σταθμών από την αδειοδότηση και φίμωση της φωνής της Ελληνικής Περιφέρειας, των Αγροτών, των μικρομεσαίων και των βιοπαλαιστών.

 

Τους Περιφερειακούς Σταθμούς που θα δημιουργηθούν, θα τους κατέχουν πλούσιοι επιχειρηματίες και η Περιφερειακή Τηλεόραση θα καταστεί κατευθυνόμενη από μεγάλα Συστημικά Οικονομικά Κέντρα που θα προωθούν τα συμφέροντά τους και θα αποπροσανατολίζουν, παραπλανούν ή αποκοιμίζουν τους Τηλεθεατές.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Τέλος, προβλέπει έλεγχο προϋποθέσεων από το Ε.Σ.Ρ. κάθε Δεκέμβριο σε όλα τα αδειοδοτημένα κανάλια, σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων του νόμου και ιδίως των ασφαλιστικών και φορολογικών, καθώς και εξαντλητικό έλεγχο των οικονομικών μέσων, σε περίπτωση που απαιτηθούν περαιτέρω οικονομικά μέσα για τη στήριξη της επιχείρησης.

 

 

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ  Ε.ΠΕ.Κ.

 

1) Ούτε ο κ. Μητσοτάκης περιλαμβάνει στις προτάσεις του την μοριοδότηση των Περιφερειακών Σταθμών, βάσει της προτέρας εμπειρίας των 25 ετών  και της προτέρας καλής χρήσεως των συχνοτήτων. Κάτι που Παγκοσμίως λαμβάνεται υπ’ όψιν σε όλων των ειδών τους διαγωνισμούς και αποτελεί την ουσία για την χρηστή λειτουργία της Περιφερειακής Τηλεόρασης.

 

2) Επίσης στο Μετοχικό Κεφάλαιο των Περιφερειακών Σταθμών πρέπει να περιλαμβάνεται και η επένδυση των εγκαταστάσεών τους, που με κόπο επί τόσα έτη τις διατήρησαν λειτουργικές χωρίς διαφημίσεις και χωρίς να έχουν άλλα παράλληλα εισοδήματα, έχοντας ως κυρίαν μέχρι και αποκλειστική επαγγελματική δραστηριότητα την Τηλεόραση.

 

3) Ως προς το Προσωπικό που απασχολείται στους Περιφερειακούς Τηλεοπτικούς Σταθμούς θα πρέπει να είναι ανάλογο με τα εισοδήματα του Σταθμού και την τεχνολογία που χρησιμοποιεί, αρκεί το Πρόγραμμα που εκπέμπει να συμβαδίζει με την κειμένη Νομοθεσία και να την τηρεί.

 

4) Για Εθνικούς λόγους, να ληφθεί μέριμνα, στις Παραμεθόριες Περιοχές η ιδιοκτησία και Γεν. Διεύθυνση των Σταθμών να είναι αμιγώς Ελληνικών συμφερόντων.

 

5) Προκειμένου να υπάρχει υψηλή ποιότητα προγράμματος και οικονομία κλίμακος, η δικτύωση μεταξύ Περιφερειακών Τηλεοπτικών Σταθμών, πλέον του ενός, να παραμείνει στο 5ωρο.

 

6) Τέλος, η Δημόσια Διαβούλευση να είναι πραγματικά Δημόσια, δεκτική παρατηρήσεων και προτάσεων, που απαραιτήτως να τύχουν τεκμηριωμένων απαντήσεων και όχι προσχηματική, όπως δυστυχώς έχει συμβεί επανειλημμένως μέχρι σήμερον.

Leave a Reply

%d bloggers like this: