Τα κρυμμένα μυστικά των μετρήσεων

TV οθονη ξενοδοχείαΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με «αυτόματο πιλότο» λειτουργούν οι μετρήσεις του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης στην Ελλάδα. Οι εταιρείες ερευνών, αν και «κόβουν νόμισμα», καθώς με βάση τα αποτελέσματά τους κατανέμεται η διαφήμιση, λογοδοτούν μόνο στην αγορά. Η αρμοδιότητα του ΕΣΡ περιορίζεται στη δημοσίευση των μετοχικών συνθέσεων των ιστοσελίδων, χωρίς τη δυνατότητα άλλου ελέγχου, παρά τα προβλήματα της μέτρησης της AGB στο παρελθόν. Η αγορά –διαφημιστές, διαφημιζόμενοι και κανάλια– στην περίπτωση της τηλεόρασης κρατά καλά κρυμμένα τα μυστικά της τηλεθέασης, μέσω της Επιτροπής Ελέγχου Έρευνας Τηλεθέασης, η οποία ορίζεται από τους ίδιους. Στην πραγματικότητα η αγορά είναι και ελέγκτρια και ελεγχόμενη, χωρίς το Δημόσιο να έχει λόγο, αν και μέσω της διαφήμισης κατανέμεται δημόσιο χρήμα.

Η μόνη ενημέρωση που υπήρχε για τα πορίσματα της ΕΕΕΤ επί των ποσοστών τηλεθέασης ήταν η αποστολή ενός αντιγράφου στο καταργημένο Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων. Τόσο το ΕΣΡ όσο και ο αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς δεν ενημερώνονται για τα στοιχεία. Θα αλλάξει η κυβέρνηση αυτό το καθεστώς;

Leave a Reply

%d bloggers like this: