• Εφημερίδα Παρόν
  • Το blog του Μάκη Κουρή
  • Αγοράστε την ψηφιακή έκδοση Παρόν
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • Ανακοινώσεις
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

ICAP: Ευπαθής εμφανίζεται ο κλάδος της διαφήμισης απέναντι στην οικονομική κρίση

09/02/2010


Από χαμηλό δείκτη συγκέντρωσης χαρακτηρίζεται η ελληνική διαφημιστική αγορά όπως προκύπτει από κλαδική μελέτη της Icap Group. Στις επιχειρήσεις του κλάδου περιλαμβάνονται διαφημιστικές εταιρίες, εταιρίες αγοράς και προγραμματισμού χώρου-χρόνου (Media Specialists), εταιρίες εκμετάλλευσης υπαίθριων μέσων διαφήμισης (Outdoor), καθώς και εταιρίες κινηματογραφικής διαφήμισης (Screen Advertising).

Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού αυτού οι διαφημιστικές επιχειρήσεις εστιάζουν στην παροχή ενός ευρύτερου φάσματος υπηρεσιών συμβουλευτικού και στρατηγικού χαρακτήρα. Δημιουργείται αναπόφευκτα η ανάγκη για προτάσεις ολοκληρωμένης επικοινωνίας. Πολλές διαφημιστικές εταιρείες θέλοντας να διατηρήσουν και να προσελκύσουν νέους πελάτες επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε χώρους “above” και “below the line”, ή συνεργάζονται με συγγενείς εταιρείες, ώστε να έχουν τον απόλυτο έλεγχο του αποτελέσματος για τον εκάστοτε πελάτη.

Η εν λόγω αγορά γνώρισε σημαντικές ανακατατάξεις ιδιαίτερα τη δεκαετία του 1990 με την είσοδο των πολυεθνικών διαφημιστικών δικτύων. Με την δραστηριοποίηση των πολυεθνικών δικτύων στην εγχώρια αγορά άλλαξαν τα δεδομένα στον κλάδο της διαφήμισης, με αποτέλεσμα οι ελληνικές διαφημιστικές εταιρείες να οδηγηθούν σε συμμαχίες με σκοπό να ενταχθούν σε κάποιο πολυεθνικό δίκτυο. Επιπλέον, έντονο ήταν το φαινόμενο των συγχωνεύσεων και εξαγορών μεταξύ των διαφημιστικών εταιρειών, με σκοπό τη διατήρηση και ενίσχυση της θέσης τους στην αγορά και την προσέλκυση των μεγάλων διαφημιζομένων.

Η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη στα ραδιοτηλεοπτικά και έντυπα μέσα σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,4% την περίοδο 1999-2008. Η πραγματική διαφημιστική δαπάνη ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,8% την ίδια περίοδο. Το 2008 εκτιμάται ότι σημείωσε οριακή αύξηση 0,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η διαφημιστική δαπάνη στα κύρια μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά, εφημερίδες) κατέλαβε το 90% περίπου επί της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού των διαφημιστικών εταιρειών (βάσει δείγματος 32 επιχειρήσεων), το σύνολο του ενεργητικού παρουσίασε αύξηση 2,81% σε σχέση με το 2007. Οι συνολικές πωλήσεις των επιχειρήσεων αυτών παρουσίασαν αύξηση 4,52% σε σχέση με το 2007, ενώ το μικτό κέρδος εμφάνισε χαμηλότερο ρυθμό μεταβολής (1,51%). Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 5,5% το 2008 ενώ και τα κέρδη προ φόρου υποχώρησαν κατά 4,95%.

Περαιτέρω από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού εταιρειών media specialists (βάσει δείγματος 32 επιχειρήσεων), φαίνεται ότι το σύνολο του ενεργητικού αυξήθηκε κατά 21,32% σε σχέση με το 2006. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν το 2007 κατά 24,25% σε σχέση με το 2006, ενώ το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 37,21%. Οι μεταβολές αυτές είχαν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στο τελικό αποτέλεσμα, με τα κέρδη προ φόρου να αυξάνονται κατά 62% το 2007/06. Τα EBITDA επίσης παρουσίασαν μεγάλη βελτίωση (αύξηση κατά 71,8%).

Όσον αφορά την εξέλιξη του μεγέθους της εγχώριας αγοράς διαφήμισης για τη διετία 2009-2010, σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και βάσει εκτιμήσεων στελεχών του κλάδου, αναμένεται ότι η συνολική αξία της θα παρουσιάσει υποχώρηση. Σημειώνεται ωστόσο, ότι το ακριβές μέγεθος της πτώσης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την έκβαση και τη διάρκεια της κρίσης ενώ πρόκειται να επηρεάσει περισσότερο τους τομείς των έντυπων μέσων. Επίσης, σε ότι αφορά την διαφήμιση μέσω Ιντερνετ αναμένεται η συνέχιση της ανοδικής πορείας με υψηλούς ρυθμούς ενώ η κινηματογραφική διαφήμιση δεν αναμένεται να παρουσιάσει αξιόλογες μεταβολές.

(πηγή ΑΠΕ)

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Uncategorized Tagged With: Icap, ΑΠΕ

Διαβαστε και τα παρακατω

  • Mega… κερδισμένος ο Βαγγέλης Μαρινάκης
  • UEFA Europa League: ο τελικός Άιντραχτ - Ρέιντζερς έρχεται live στην COSMOTE TV και σε 4Κ
  • ΑΙΧΜΕΣ: Επικοινωνιακή καταιγίδα
  • Συνεχίζονται οι συζητήσεις για το νέο μετοχικό σχήμα του Open
  • Disney: Και επιδότηση από το ελληνικό δημόσιο και φθηνότερη συνδρομή!
  • Τεράστια κεφάλαια για εξαγορές ΜΜΕ- Ποια media άλλαξαν χέρια
  • «Πρωταθλήτρια» η Cosmote TV -Έκρηξη συνδρομητών και συμφωνία με τον Ολυμπιακό
  • ΚΕΔ: Παραίτηση Αντωνιάδου και Αγάτσα από το ΑΠΕ και τέλος στην επιτήρηση από του Μαξίμου στην ΕΡΤ
  • Η πρώτη αφαίρεση ανάρτησης από ιστοσελίδα λόγω λογοκλοπής
  • Αδυναμία έκδοσης των τηλεοπτικών αδειών από το ΕΣΡ!

Τελευταιες αναρτησεις

  • ΑΙΧΜΕΣ: Νέα τάξη πραγμάτων στο ποδόσφαιρο με τη συμμαχία Ολυμπιακού-Cosmote TV
  • Στήριξη ΣΥΡΙΖΑ στο… “συνδικαλιστικό φακέλωμα” Χατζηδάκη!
  • Και στη Βουλγαρία το Euronews
  • Σήμερα ο δεύτερος γύρος των εκλογών για δύο θέσεις στο ΔΣ ΕΡΤ
  • Eνεργοποιεί τα ΑΝΤΕΝΝΑ Studios ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μάκης Κουρής Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Το Παρον αυτης της κυριακης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Top Posts

  • Mega… κερδισμένος ο Βαγγέλης Μαρινάκης
  • UEFA Europa League: ο τελικός Άιντραχτ - Ρέιντζερς έρχεται live στην COSMOTE TV και σε 4Κ
  • ΑΙΧΜΕΣ: Επικοινωνιακή καταιγίδα
  • Συνεχίζονται οι συζητήσεις για το νέο μετοχικό σχήμα του Open
  • Disney: Και επιδότηση από το ελληνικό δημόσιο και φθηνότερη συνδρομή!


MH XAΣΕΤΕ ΤΟ “ΠΑΡΟΝ” ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ






Οι Τυπολογίες στο Twitter

My Tweets

Αιχμές

Μετά από 10 χρόνια  ισχυρής συνεργασίας η Nova μέλος του United Group πλέον χάνει την ισχυρότερη ομάδα της χώρας. Από χθες υπάρχει μια νέα ιστορική πραγματικότητα στο χώρο του ποδοσφαίρου με την μετακίνηση του Ολυμπιακού από τη Nova στην Cosmote TV. Ο Ολυμπιακός δεν μετακινείται εύκολα. Είχε μία πολυετή συνεργασία με την ΕΡΤ, μετακινήθηκε στη […]

Παρόν

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ










Tags

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μάκης Κουρής Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

Τηλ 210-66.65.669
email [email protected]
fax +30-210-66.65.812

© Εφημερίδα Παρόν 2017
loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.