• Εφημερίδα Παρόν
  • Το blog του Μάκη Κουρή
  • Αγοράστε την ψηφιακή έκδοση Παρόν
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • Ανακοινώσεις
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Music & Media (16/8/2010)

16/08/2010

Έχουμε αναφερθεί επανηλλειμένα στην διαφορετική πολιτική την οποία η Universal Music ακολουθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, και η οποία την έχει φέρει σε πολύ καλύτερη θέση από τις άλλες πολυεθνικές.

Μια λέξη που θα χαρακτήριζε την πολιτική αυτή είναι “κόντρα”. Η Universal δεν διστάζει να εναντιωθεί σε κάθε πρακτική που έχει θεσπιστεί ή σε οποιονδήποτε παίκτη προκειμένου να εφαρμόσει αυτό που πιστεύει ότι είναι σωστό.

Τις περισσότερες φορές όμως αυτό που είναι συμφέρον για τη Universal, μοιάζει παράλογο για όλη την υπόλοιπη αγορά, γεγονός που οδηγεί νομοτελειακά σε κόντρα, και εκείνη τη στιγμή η δισκογραφική δεν διστάζει να δείξει ότι έχει το πάνω χέρι – τουλάχιστον όσο συνεχίζει να έχει βρίσκει και να διακινεί καλό καινούργιο ρεπερτόριο.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η πολιτική αυτή που ακολουθεί δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τις αλλεπάλληλες αλλαγές στελεχών τα τελευταία χρόνια – φαίνεται σαν να είναι το dna της εταιρείας τέτοιο.

Το πιο πρόσφατο κεφάλαιο στην πρακτική αυτή της Universal εξελίχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, όταν δεν δίστασε να κοντραριστεί με το μεγαλύτερο όμιλο μουσικών μέσων, το MTV.

Αποτέλεσμα της κόντρας αυτής είναι ότι το MTV δεν θα μπορεί να παίζει τα τραγούδια της Universal σε καμία ψηφιακή του υπηρεσία σε όλο τον πλανήτη.

Αιτία  το γεγονός ότι η Universal αρνείται να αδειοδοτήσει απευθείας το videoclip για χρήση στο internet, αναθέτωντας το δικαίωμα αυτό στο Vevo (το online service στο οποίο μεταξύ άλλων συμμετέχει τόσο αυτή όσο και το YouTube/Google).

Το Vevo όμως θέτει προϋποθέσεις πρωτόγνωρες για τα δεδομένα του internet, τις οποίες φυσικά κάνει εν γνώσει των μετόχων του (δηλαδή και την Universal).

Σύμφωνα με αυτά που γράφονται στο διεθνή τύπο προκειμένου να παραχωρήσει περιεχόμενο το Vevo, ζητά να έχει συμμετοχή στο γενικότερο τζίρο που πραγματοποιεί το κάθε site, και όχι μόνο στο τμήμα στο οποίο συμπεριλαμβάνεται το περιεχόμενο που παραχωρεί.

Αυτό είναι λοιπόν ένα σημείο των καιρών, και ξεκινώντας από το κομμάτι της μουσικής, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα ανατραπεί η σχέση ανάμεσα στους ιδιοκτήτες περιεχομένου, και τους ιδιοκτήτες μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Όλα αυτά τα χρόνια, με δεδομένο ότι τα μέσα ήταν περιορισμένα στον αριθμό, είχαν το πάνω χέρι: για να αποκτήσει πρόσβαση στο κοινό θα έπρεπε η δισκογραφική να δελεάσει το μέσο, το οποίο τις περισσότερες φορές θα το εκμεταλλευόταν στο έπακρο.

Τώρα λοιπόν που η ισορροπία ανατρέπεται και έχουμε απείρως περισσότερα μέσα, με περιορισμένους ιδιοκτήτες περιεχομένου με μεγάλο κατάλογο, οι δεύτεροι ετοιμάζονται να πάρουν το αίμα τους πίσω.

Είναι δεδομένο ότι για κάποιο χρονικό διάστημα αυτό το οποίο θα ζητούν είναι παράλογα ανταλλάγματα προκειμένου κάποιος να πάρει το περιεχόμενο τους. Το καρότο θα είναι κάποιας μορφής “αποκλειστικότητα”. Χρονική, γεωγραφική, ηλικιακή ή ποιοτική.

Μεγάλοι παίκτες των μέσων αναγκαστικά θα μπουν στη διαδικασία αυτή, και τελικά θα μπουν μέσα από την απόφαση τους διότι θα διαπιστώσουν ότι αυτό που θα τους έρθει σαν κίνηση από το κοινό, και σαν έσοδο διαφημιστικό, είναι πολύ χαμηλότερο από τις αισιόδοξες προβλέψεις των στελεχών των πολυεθνικών.

Στην επόμενη φάση οι δισκογραφικές θα ρίξουν το φταίξιμο στην κακή διαχείριση του καταλόγου τους από αυτούς που την πάτησαν, έτσι ώστε να μπορέσουν να προσελκύσουν κάποιους ακόμα για να την πατήσουν.

Επειδή και αυτοί θα μπουν μέσα, η κατάσταση τελικά θα ωριμάσει, οι πολυεθνικές θα έχουν κάνει μια καλή “αρπαχτή” (θα έχουν πάρει όμως έτσι το αίμα τους πίσω), και η κατάσταση θα ισορροπήσει και πάλι με μια δίκαιη και λογική αντιμετώπιση και από τις δύο πλευρές.

Το παιχνίδι αυτό είναι γνώριμο, και έχει επαναληφθεί αρκετές φορές την τελευταία δεκαετία: κάθε φορά που μια καινούργια αφορά φαινόταν να διαμορφώνεται, βλέπαμε το ίδιο έργο.

Το σίγουρο είναι ότι από τέτοιες καταστάσεις ζημιωμένοι βγαίνουν οι καταναλωτές, οι οποίοι για αρκετό καιρό χάνουν την πρόσβαση στο ρεπερτόριο που θέλουν και υποχρεώνονται να αλλάξουν τρόπους και συνήθειες, και επίσης οι καλλιτέχνες διότι μεγάλο μέρος του κοινού δεν μπαίνει στη διαδικασία να ψάξει να τους βρει διαφορετικά.

Όσο για τα τεράστια “guarantees” και τις προκαταβολές που οι δισκογραφικές παίρνουν, αυτά καταλήγουν σε bonus στα στελέχη, στις τσέπες των μετόχων, και ποτέ σε καλλιτέχνες!

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Music & Media Tagged With: MTV, Universal, Vevo

Διαβαστε και τα παρακατω

  • ΑΙΧΜΕΣ: Η Cosmote ανεβαίνει στο 4Κ, η Ελλάδα καθηλωμένη στο SD
  • Υπεγράφη η συμφωνία Cosmote TV-Ολυμπιακού!
  • "Προελαύνει" ο ΟΤΕ
  • Τρεις νέοι σταθμοί από την ΕΡΑ
  • Στις "Τυπολογίες" την Κυριακή: Εξαγορές στα media, συμφωνίες και επέκτασης της συνεργασία ΝΔ-ΕΣΗΕΑ
  • Ενίσχυση της Star Επενδυτική από τον Όμιλο Βαρδινογιάννη
  • Έκτακτη ενημερωτική εκπομπή για το ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στις ΗΠΑ
  • «Πρωταθλήτρια» η Cosmote TV -Έκρηξη συνδρομητών και συμφωνία με τον Ολυμπιακό
  • EBU: Αναγκαία και τα Μεσαία σε καιρό πολέμου!
  • O 105, 5 Στο Κόκκινο και το Avgi.grζωντανά στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ.

Τελευταιες αναρτησεις

  • Σύγκρουση ΕΡΤ2 – ERTFlix!
  • Στον… αέρα ακόμα η λίστα των γεγονότων μείζονος σημασίας
  • Αύξησε το κόστος ασφάλισης των ανέργων ο ΕΔΟΕΑΠ (ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ)
  • «Πρωταθλήτρια» η Cosmote TV -Έκρηξη συνδρομητών και συμφωνία με τον Ολυμπιακό
  • Έκτακτη ενημερωτική εκπομπή για το ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στις ΗΠΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μάκης Κουρής Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Το Παρον αυτης της κυριακης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Top Posts

  • ΑΙΧΜΕΣ: Η Cosmote ανεβαίνει στο 4Κ, η Ελλάδα καθηλωμένη στο SD
  • Υπεγράφη η συμφωνία Cosmote TV-Ολυμπιακού!
  • "Προελαύνει" ο ΟΤΕ
  • Τρεις νέοι σταθμοί από την ΕΡΑ
  • Στις "Τυπολογίες" την Κυριακή: Εξαγορές στα media, συμφωνίες και επέκτασης της συνεργασία ΝΔ-ΕΣΗΕΑ


MH XAΣΕΤΕ ΤΟ “ΠΑΡΟΝ” ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ






Οι Τυπολογίες στο Twitter

My Tweets

Αιχμές

Με έναν τέτοιο Παναθηναϊκό την επόμενη σεζόν, το πρωτάθλημα δεν θα είνα υπόθεση του Ολυμπιακού από την αρχή της σεζόν. Και η Cosmote TV τρίβει τα χέρια της έχοντας τον Παναθηναϊκό, την ΑΕΚ και από τη νέα σεζόν και τον Ολυμπιακό για τα επόμενα τρία χρόνια. Και ακόμη δεν έχουν τελειώσει οι συμφωνίες. **Οι Τελικοί […]

Παρόν

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ










Tags

"Real News" "Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea Forthnet Mega Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «Το ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μάκης Κουρής Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς Νίκος Χατζηνικολάου ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Σκάι Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

Τηλ 210-66.65.669
email [email protected]
fax +30-210-66.65.812

© Εφημερίδα Παρόν 2017
loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.